Företagshälsovård

Florakliniken erbjuder skräddarsydd företagshälsovård med korta väntetider för bland annat hälsoundersökningar, läkarintyg och HLR-utbildningar.

Företagshälsovård på Florakliniken

Att prioritera sina anställdas hälsa kan ha en avgörande betydelse för företagets effektivitet och lönsamhet. Genom att agera tidigt kan man förebygga sjukskrivningar och minska behovet av rehabilitering. Florakliniken i Stenungsund är här för att hjälpa ditt företag med en skräddarsydd företagshälsovård.

Företagshälsa - Våra tjänster

Vi erbjuder en rad tjänster inom företagshälsovård för att stödja ditt företag och dina anställdas hälsa

Hälsoundersökning 2

Hälsoundersökningar

Vi utför hälsoundersökningar för ditt företag för att tidigt identifiera och hantera hälsorisker.

företagshälsovård 2

Arbetsplatsnära stöd

Vi erbjuder arbetsplatsnära stöd vid bland annat ohälsa, korttidsfrånvaro eller oklar arbetsförmåga.

Intyg 2

Läkarintyg

Vi utfärdar ett flertal intyg som kan krävas på arbetsplatsen eller för specifika yrken.

vaccinationer2

Vaccinationer

Vi erbjuder resemedicinsk rådgivning och vaccinationer inför utlandsresor.

Hälsoundersökning Stor - 2.900 kr

Hjärt- och lungräddning (HLR)

Vi håller HLR-utbildningar. Kontakta oss för information och bokning.

läkarkontakt via telefon 2

Drog- och HIV-test

Dessa tester utför vi enligt gällande rutiner och önskemål med fullständig sekretess.

Priser och offert

Priser på enskilda tjänster återfinns i vår prislista. Välkommen att kontakta oss för att begära offert på ett mer omfattande vårdpaket.

Arbetsplatsnära stöd

Företag kan söka bidrag från Försäkringskassan för insatser som förebygger och förkortar sjukfall. Arbetsplatsnära stöd kan behövas vid exempelvis:

• Upprepad korttidsfrånvaro
  • Signaler om ohälsa
  • När arbetsförmågan är oklar i förhållande till arbetsuppgifter
  • Om det finns risk för att det blir svårigheter för den anställda att återgå i arbete
  • Om det finns risk för långvarig sjukskrivning

Varför välja Florakliniken?

Ingen anslutningsavgift

Vi gör det enkelt för ditt företag att få tillgång till vård. Vi kräver inga avtal och vi har inga kostsamma anslutningsavgifter.

Korta väntetider

Vår målsättning är att erbjuda korta väntetider så att dina anställda snabbt kan få den vård de behöver.

Tillgänglig sjuksköterska

Vi har alltid en sjuksköterska tillgänglig för omedelbara behov och rådgivning.

Kontakta oss

Har du frågor eller vill boka en tjänst? Tveka inte att kontakta oss. Vi är här för att hjälpa ditt företag och dina anställda att må bra och prestera på topp.

Florakliniken – Din partner för hälsa och välmående på arbetsplatsen.